taffaqquh fidden

INSYAALLAH..09 MUHARRAM 26 DEC (SABTU)SELEPAS SOLAT MAGHRIB..AF USTAZ AHMAD MUNAWIR HJ SALEHUDIN...TERUS KAN KE SURAU TAMAN MELATI...DATANGLAH BERAMAI-RAMAI

Thursday, June 4, 2009

PESANAN BUAT 1 MALAYSIA



Hari ini usia kome dah lebih 50 puluh tahun , usia mike pun sama cam tu gak , usia deme pun cam tu gak ... Hari ni dah lebih 50 tahun gak dok bawah pemerintahan UMNO dan selama itu juga kita telah menilai dari perpepsi kita sendiri, ada yang menilai dari segi pembangunan , ada yang menilai dari sudut sukan , ada yang tengok dari segi ekonomi atau pendidikan. Kalau UMNO dikatakan yang selama ini berjuang untuk melayu, adakah berjaya perjuangan UMNO hingga ke hari ini . Baru baru ini di carta 10 manusia 1 Malaysia terkaya dan kalau tak silap aku ada satu orang melayu yang berada dalam carta tu , tu pun no 6 ke no 8 . Disini dalil bahawa perjuangan UMNO untuk orang melayu di kira gagal . Bukan aku nak kisahkan sangat pasal assabiyah ni , tapi nak bagi tau setelah lebih 50 tahun hanya ada 1 melayu yang kaya di bumi tanah tumpah , tu pun bukan no. 1....

Kalau itu dikira berjaya ...hehe

Sukan ? pernah ke pasukan bola sepak kita layak ke pusingan akhir piala dunia tak pun piala asia.. adakah bolasepak tempatan kita setanding dengan status yang diberikan.. kemana arah sepak takraw ..

Sukan yang memberi pingat untuk 1 Malaysia atau menjulang nama 1 Malaysia di peringkat antarabangsa rata rata bukan dari kalangan orang melayu .. bukan aku nak main kan isu perkauman kat sini.. aku pun tumpang gembira kalau Nicol David dan Lee Chong Wei jadi pemain no 1 dunia atau Alex Yoong jadi pelumba F1 , cuma sekali lagi nak bagi tau UMNO gagal membentuk orang melayu dalam sukan..

Soal pembangunan , dunia kini memang akan membangun serentak dengan janji ALLAH dunia akhir zaman pembangunan akan berlaku dan kalau kita nak pembangunan baik kita bagi DAP perintah , akan bertambah maju dari apa yang kita dapat sekarang..bukan aku tak bersyukur tapi kalau pembangunan lah yang di jadikan alasan..

Tugas kita menilai telah selesai setelah lebih 50 tahun kita di beri peluang untuk menilai apa yang kita pada hari ini..

Tugas kita sekarang adalah untuk memilih PAKATAN RAKYAT untuk tempoh 50 tahun akan datang dan kita tak dapat salahkan mereka sekarang kerana mereka belum di beri kuasa..

Pahami lah tugas kita sekarang untuk PAKATAN RAKYAT ialah memilih/menyokong bukan menilai..kita akan nilai mereka selepas 50 tahun datang dan jika mereka juga gagal sebagaimana UMNO telah gagalkan kita , kita berhak singkirkan mereka seperti kita singkir kan UMNO hari ini.......

ikhlas dari

YH

No comments:

Post a Comment

TERPAHAT

KAMI MENGALU - ALU KAN SEBARANG PANDANGAN & MAKLUMAT ANDA SEMUA...SMS ATAU HUBUNGI DI TALIAN 019 5528 417 ATAU 013 530 9053... BERSAMA BERMAKLUMAT...TERIMA KASIH

About Me

My photo
MANJUNG, Malaysia
019 5528 417