taffaqquh fidden

INSYAALLAH..09 MUHARRAM 26 DEC (SABTU)SELEPAS SOLAT MAGHRIB..AF USTAZ AHMAD MUNAWIR HJ SALEHUDIN...TERUS KAN KE SURAU TAMAN MELATI...DATANGLAH BERAMAI-RAMAI

Saturday, November 21, 2009



aku membelek akhbar.tengok wajah-wajah riang anak bangsa aku yang berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam exam UPSR...aku tak berapa hairan sangat dengan prestasi anak-anak bangsa aku yang duduk di bandar, cuma tumpuan aku agak kaget dan tersentap bila ada cerita sedih disebalik kejayaan mereka di luar bandar.

gambar kat atas aku amik kat utusan. cerita kejayaan anak bangsa aku ummu aiman yang berjaya daapt 5A dalam upsr. back gorund dia dari kalangan keluarga susah. bapanya hanya mengambil upah menyulam anak padi di bendang.

gambar ke dua, muhammad nabil yang cacat kaki kirinya jugak berjaya dalam exam UPSR.

aku membelek akhbar utusan mukasurat 14 dan 15.

di muka surat 14 ada gambar cukup menyayat hati. gambar anak bangsa aku bernama muhammad zikri mohd yunan yang menziarahi kubur bondanya sambil membawa slip keputusan 5A upsr nya... gambar tu kata budak bertuah ini ada di melaka. aku tak mampu nak cakap apa-apa lah bila aku tengok adik zikri melutut di pusara bondanya ..aku yakin dia nak bagitau bondanya bahawa dia mendapat 5a !..ya allah rasa sedih dihati..aku mintalah agar ali rustam memberikan biasiswa penuh kepada adik zikri ni..jagalah kos pembelajaran dia,letakkan dia kat mana-mana MRSM .

muka surat 15 lagi syahdu..adik izzati di ipoh perak mendapat 5a tetapi sekadar melihat keputusan examnya di papan kenyataan sekolah. pasal apa ? pasal mak bapak dia ada berhutang RM57 yuran tahunan sekolah. dek kerana RM57 inilah adik izati tak dapat PEGANG SLIP sepertimana rakan-rakan yang lain..

dr zambry dll pemimpin umno dari negeri yang aku sebutkan... kau tahu apa yang perlu kau lakukan ! korang tengok sendirilah cerita anak-anak bangsa kita yang hebat ini dalam akhbar utusan hari ini..ini lambang cekal,lambang gigih anak melayu !

aku doakan seluruh anak bangsaku berjaya di dunia dan akhirat ! amin
Posted by GAP KEMBALI at 5:24 PM

Wednesday, November 11, 2009

KEBENARAN MENGHAPUS KEBATILAN


Salam to all..PAS for all..aku ada cerita nak kongsi kat korang.,mana tau ada korang yg tak berapa nak paham apa itu islam..nak bagitau sikit je apa erti perjuangan..nak bagi kenal mana sebenar pejuang islam..mana pejuang bukit uhud..yg mana pejuang yg hanya angguk angguk..bunyi mcm keras je..memang KENA keras kalau nak perkasa..

Cerita ni cerita lama..tapi ada gunanya kalau betul asas perjuangan PAS memang perjuangkan islam..aku tau umno bukan membela islam..tapi kena ingat PAS tidak boleh melakukan islam sesuka hati PAS kalau tak mahu PAS terus kalah dan terus di hina..lebih takut kalau kita juga akan tewas di akhirat..minta dijauh kan tuhan..

Hari tu bila Hj Nizar pegang lilin..apa korang rasa..aku melihat 2 benda
1. Nabi tak pegang lilin bila orang kafir mati..
2. Hj Nizar tak kuat sebagaimana aku ingatkan..tunduk dan patuh pada cina..kenapa tak Hj Nizar kata kita org islam tak boleh buat benda ni..masyarakat nampak Hj Nizar di bayangi cina..

Bukan tu aku nak cerita..bila ini berlaku Dr Zambry ambil kesempatan..front page akhbar dia buat statement “mana dia ulama Pas ni,tolong jelaskan”

Tok guru Nik Aziz pulak, bila dengar Dr Zambry cakap mcm tu, esoknya tok guru latah pun keluar fatwa “tu lilin budaya,bukan lilin agama” lepas tu abeh budak budak islam pi pegang lilin kat Kg Koh..

SAH !!tok guru dah kena perangkap Dr Zambry..Dr Zambry memang harapkan jawapan dari tok guru..mcm mana tok guru tak boleh nampak benda mcm ni..aku pun boleh nampak..mana perginya cerita Saidina Ali yg diludah oleh kafir laknatullah yang hanya tinggal untuk dipenggal kepalanya..lain kali kalau nak lawan politik umno tanya aku..

Dr Zambry tak jawap balik..dia hanya nak tok guru jawap..dan benar lah telahan dan agakan Dr Zambry dan puak puak omno yg berjaya membaca kepala otak Mursyidul Am kita..maknanya Dr Zambry berjaya mengawal politik PAS yang tanpa silap..dan kita sebagai penyokong..menyokong membuta tuli..wala’ apakah ini

Aku mengharapkan tok guru akan jawap “mungkin Hj Nizar terlanjur, ambo sebagai Mursyidul Am PAS akan memanggil beliau”

Jika itu berlaku kita telah menyelamat juga3 perkara..pertama kita telah berjaya dalam akidah dan perjuangan islam kita dan kedua masyarakat akan nampak kesungguhan PAS dalam beragama serta yg ketiga Dr Zambry dan umno akan hilang arah serta tak dapat membaca teori politik PAS..kerana Dr Zambry dan umno tahu politik PAS hanya dikepala Mursyidul Am..aku terima qada' dan qadar allah sepertimana aku terima Perak di rampas umno..

Rentetan dari itu dari satu perkara ke satu perkara menimpa kita ..tak payah aku nak cerita kat sini..bila Cuma kita cuba menyembunyi kan kebenaran dan hak allah, pasti akan allah akan mendedahkan keburukan..korang jangan kata itu ujian..itu semua bala allah..

Aku utarakan ini bukan kerana aku kurang ajar..tapi aku berpegang pada ayat allah surah an nisa’ permulaan ayat 59.. aku bukan lari dari perjuangan..panggil lah aku bila bila masa walau tengah malam pun..untuk islam aku sanggup..

Insyaallah nanti akan aku sudahkan cerita ini lebih mengharukan..aku sayangkan jemaah islam sekalipun jemaah islam yang baru muncul itu akan bernama umno..pesan nabi “akhir zaman nanti duduklah kamu didalam jamaah,supaya dapat menjaga iman kamu”


KEBATILAN TAK AKAN TERHAPUS DENGAN KEBATILAN..
Yang baik dari ALLAH…

TERPAHAT

KAMI MENGALU - ALU KAN SEBARANG PANDANGAN & MAKLUMAT ANDA SEMUA...SMS ATAU HUBUNGI DI TALIAN 019 5528 417 ATAU 013 530 9053... BERSAMA BERMAKLUMAT...TERIMA KASIH

About Me

My photo
MANJUNG, Malaysia
019 5528 417