taffaqquh fidden

INSYAALLAH..09 MUHARRAM 26 DEC (SABTU)SELEPAS SOLAT MAGHRIB..AF USTAZ AHMAD MUNAWIR HJ SALEHUDIN...TERUS KAN KE SURAU TAMAN MELATI...DATANGLAH BERAMAI-RAMAI
Listen to Quran

Friday, July 17, 2009

MANEK URAI 2





Lepas abeh kuliah subuh jemaah masjid At Taqwa ajak makan sekali..kami ke serambi masjid amek tempat nak tido..Kesian tengok Hj Kamarul dgn Pak long letih betul depa..sedar sedar depa dah tido..aku dok pusing kiri pusing kanan..mata tak mau pejam jugak..aku bangun join jemaah masjid makan pagi tu nasi dagang ikan kayu ( ikan aya kata org kelantan ) Hj Kamarul dan Pak long puasa..Hj Kamarul puasa sunat isnin/khamis..Pak long puasa bulan Rejab.. aku? Aku breakfast dengan jemaah kat situ pagi tu..itu lah beza aku dgn mereka(dhomir mereka balik pada pak long ngan hj kamarul) ..kalau ikut sirah aku pasti tak terpilih dok berperang di saf depan
Jemaah kat itu buat aku sebak dgn layanan mesra yang diberikan..mereka betul betul buat aku insaf akan diri..tiada langsung sifat sombong , bongkak yang ada hanyalah sifat ramah , mesra yang pasti akan terpahat di hati aku..TERIMA KASIH.. kalau dalam UMNO jangan harap lah nak dapat layanan macam ni..masing masing sombong dan ego..maklumlah projek juta juta..HARTA DUNIA
Selesai makan aku sempat sembang kejap ngan Hj Nizar dan dari situ aku tahu Hj Nizar tinggal di banglo berdekatan..aku sambung baring dan terlelap..sedar sedar Hj Kamarul kejutkan aku..Abeh je mandi sorang penduduk kat situ kebetulan turun dari rumahnya dan beborak ngan kami ( lihat gambar ) menurut nya penduduk kat situ kebanyakannya ahli PAS dan kalau tak silap hanya 2/3 rumah saja yang masih DULU.KINI..(UMNO ler tu )
Bapa beliau berasal dari Kuala Kangsar tapi dah menetap kat Kelantan..dan ada sorang adik yang bekerja di Manjung sekarang ni..Hj Kamarul kebetulan kenal dgn adik beliau..beliau ada 2 rumah dan tinggal di satu lagi ..beliau ke situ untuk menukar kenderaan..bayangkan keadaan yang seperti ini berlaku di KELANTAN punya 2 rumah serentak dan boleh tukar tukar pulak kenderaan yang disukai..LIHAT GAMBAR RUMAH BELIAU BEWARNA ORANGE..rumah yang cantik begini pun dia buat transit je..TENGOK DALAM TV KATA RAKYAT KELANTAN MISKIN..aku sempat menanyakan hal ini kepada beberapa orang dan peniaga ..semua nya menafikan ORANG KELANTAN SUSAH…memang kerja UMNO tipu rakyat..
MENUJU KE MEDAN PEPERANGAN…NANTIKAN MANEK URAI 3

No comments:

Post a Comment

TERPAHAT

KAMI MENGALU - ALU KAN SEBARANG PANDANGAN & MAKLUMAT ANDA SEMUA...SMS ATAU HUBUNGI DI TALIAN 019 5528 417 ATAU 013 530 9053... BERSAMA BERMAKLUMAT...TERIMA KASIH

About Me

My photo
MANJUNG, Malaysia
019 5528 417
Powered By Blogger