taffaqquh fidden

INSYAALLAH..09 MUHARRAM 26 DEC (SABTU)SELEPAS SOLAT MAGHRIB..AF USTAZ AHMAD MUNAWIR HJ SALEHUDIN...TERUS KAN KE SURAU TAMAN MELATI...DATANGLAH BERAMAI-RAMAI
Listen to Quran

Friday, August 28, 2009

MERDEKA JIWA



Tak lama lagi Malaysia akan menyambut ulang tahun kemerdekaan..tak kira lah cara macam mana kita mendapat kemerdekaan itu..dengan darah, dengan keringat, dengan putar belit atau dengan keterpaksaan..MERDEKA KAH KITA..merdeka sebenar adalah bebas dari neraka allah..

Hari ini aku melihat masjid..surau dipenuhi saf safnya oleh golongan tak kira usia muda..tua..tak kira waktu..semuanya bagaikan seganding mengimarahkan..yang bersembahyang..yang membaca al quran..dan yang sedang belajar fardu ain..ALHAMDULILLAH kita telah berjaya..

Hari ini juga aku melihat banyak pasaraya besar di bandar bandar utama di Malaysia kepunyaan MILIK KITA..juga kedai kedai runcit di taman, di kampung hampir kesemua nya MILIK KITA..ALHAMDULILLAH kita dah berjaya..

Pun hari ini aku juga melihat anak anak kita tidak lagi merempit,meragut,bersosial , berpeleseran , menagih dadah , menghirup arak , estacy , ice , bersekedudukan dan segala macam kerosakan..kebanyakan menghabis masa mendalami ilmu bermula dari pondok hingga ke Azhar.. ALHAMDULILLAH kita hampir selesai dengan masaalah sosial..

Dan sesungguh hari ini dapat juga aku melihat undang undang allah dapat dijalankan di bumi Malaysia..pencuri di potong tangan..penzina di rejam.. peminum arak di rotan ALHAMDULILLAH kita dah berjaya ..

Mana pergi nya PAS ni.. mana UMNO ni.. mana PKR ni..ALHAMDULILLAH semua itu tiada lagi..semua nya melagu kan al quran dirumah sendiri..tidak ada ceramah politik di hujung hujung kampung..tidak ada lagi putar belit di TV TV kerajaan..

Semuanya ke surau , masjid berdekatan dan pulang mengajar anak anak mengaji al quran di rumah , menghafal hadis , mentelaah kitab..kita sudah tiada minat lagi pada HARAKAH ..pada UTUSAN MALAYSIA.. paling tidak pun kita akan mentelaah SAIRUS SALIKIN

Kampung kampung .. taman taman .. bandar bandar.. tidak ada lagi UMNO,PAS mahupun KEADILAN..semuanya bersama bersatu dalam satu ukhuwah islamiah yang hebat.. ALHAMDULILLAH..tuhan telah menyatukan kita semua SESAMA ISLAM..

Dan tak lama lagi kita akan menyambut ULANG TAHUN KEMERDEKAAN MALAYSIA YANG KE 115 …INSYAALLAH……………….semuanya ini terjadi selepas UMNO berjaya dihancurkan..

No comments:

Post a Comment

TERPAHAT

KAMI MENGALU - ALU KAN SEBARANG PANDANGAN & MAKLUMAT ANDA SEMUA...SMS ATAU HUBUNGI DI TALIAN 019 5528 417 ATAU 013 530 9053... BERSAMA BERMAKLUMAT...TERIMA KASIH

About Me

My photo
MANJUNG, Malaysia
019 5528 417
Powered By Blogger