taffaqquh fidden

INSYAALLAH..09 MUHARRAM 26 DEC (SABTU)SELEPAS SOLAT MAGHRIB..AF USTAZ AHMAD MUNAWIR HJ SALEHUDIN...TERUS KAN KE SURAU TAMAN MELATI...DATANGLAH BERAMAI-RAMAI
Listen to Quran

Sunday, August 16, 2009

ISLAM UNTUK SEMUA


Aku nak ajak korang semua menghayati kalimah PAS FOR ALL atau PAS UNTUK SEMUA yang semua kita laungkan..juga melalui banner , sticker , t shirt dll..semesti nya kita patut paham kalimah itu dalam maksud sebenar supaya ianya bukan sekadar retorik semata mata sebagaimana retoriknya 1 MALAYSIA..
Seperti mana kita tau PAS UNTUK SEMUA mempunyai maksud besar dalam arus politik kita..sebesar hajat kita semua..mengajak rakan rakan dari kaum india, kaum cina , iban, bidayuh menyertai PAS sehingga tertubuhnya KELAB PENYOKONG PAS..dan atas sebab kalimah itu juga ianya di lagukan dalam bahasa inggeris bagi meraih keutamaan bagi kaum lain..KITA...

Apakah ia hanya untuk kaum lain..KITA BAGAIMANA..

Kita jua tau islam meliputi semua..SIASAH .MUKANAKAHAT..MUAMALAT..JINAYAT semua nya ada didalam islam..PAS UNTUK SEMUA sama dengan ISLAM UNTUK SEMUA..dan semua bab disebutkan ada dalam islam..apakah ada dalam islam juga ada dalam PAS..sebab islam bukan hanya politik semata..

Setiap hari kita memerlukan asas asasi di rumah seperti beras , gula , tepung dan minyak masak..ini yang hanya kita perlukan dirumah setiap hari..YANG LAIN ADALAH LEBIHAN..dan kita juga dalam memberi bantuan tak akan lari dari memberi asas ini..
Apa kita kita mulakan dengan bangunkan beberapa kilang kecil membuat tepung di negeri yang kita ada sekarang (tak campur negeri yang dirampas) bagi memberi asas tadi buat semua rumah ahli PAS seluruh MALAYSIA..

Kita dengan lebih mudah tanpa perlu mencari pasaran kedai runcit, mini market, pasaraya..hanya dengan membekal pada setiap cawangan seluruh negara dapat menjana keuntungan ekonomi islam disamping memberi bekalan HALALAN TOYYIBAH untuk semua..
Jika di perlukan infak dari setiap ahli RM10 seorang bagi membangunkan kilang kecil tersebut, insyaallah aku akan bagi RM20..dan jika harga tepung semasa di jual RM2.30 sekilo ..kat aku hampa boleh jual RM2.50..

Bukan aku cakap besar atau omong kosong..SEMUA NYA KERANA ISLAM..
Anak anak kita juga berpeluang bekerja di sana...

YANG BAIK DATANGNYA DARI ALLAH..

1 comment:

  1. Salam elaik...

    Jikalau benar PAS itu memperjuangkan Islam, apakah mencaci itu juga sebahagian daripada Islam?

    Tegurlah pemilik blog pas ini
    http://manjongmari.blogspot.com/

    Apakah pas boleh menghukumkan orang lain dengan neraka jahanam? Siapakah yang boleh menghukum manusia itu selain Allah? Fikir-fikirkanlah...

    ReplyDelete

TERPAHAT

KAMI MENGALU - ALU KAN SEBARANG PANDANGAN & MAKLUMAT ANDA SEMUA...SMS ATAU HUBUNGI DI TALIAN 019 5528 417 ATAU 013 530 9053... BERSAMA BERMAKLUMAT...TERIMA KASIH

About Me

My photo
MANJUNG, Malaysia
019 5528 417
Powered By Blogger