taffaqquh fidden

INSYAALLAH..09 MUHARRAM 26 DEC (SABTU)SELEPAS SOLAT MAGHRIB..AF USTAZ AHMAD MUNAWIR HJ SALEHUDIN...TERUS KAN KE SURAU TAMAN MELATI...DATANGLAH BERAMAI-RAMAI
Listen to Quran

Tuesday, August 11, 2009

BABI DAN SELSEMA


Influenza A H1N1 atau nama lebih meriah selsema babi telah meragut 38 nyawa setakat ini. Mati adalah ketentuan ilahi..selsema babi hanya penyebab..ia mungkin datang pada sesiapa saja yang di kehendaki..
Semua ini adalah musibah bagi mereka yang takbur dengan kekuasaan tuhan..dan bagi yang redha dengan ketentuan menganggap sebagai ujian bagi kita untuk terus merenung kebesaran tuhan.
Seperti mana kita tahu..aurat didalam islam bagi wanita paling kurang hanya wajah dan tapak tangan saja yang dibenarkan..selain itu dikira aurat hatta suara sekalipun..bagi golongan terdahulu hijab lebih merupakan penutupan aurat wanita yang sebenar..
Bila kita lari dari hukum tuhan pasti akan sampai balasan darinya bagi mengingat kan kita apa yang alpa..dan mulai kini kita akan melihat ramai yang akan mengenakan topeng muka(hijab) bagi mengelakan selsema babi..
SESUNGGUHNYA mati memang merupakan satu peringatan yang berkesan..
Kita juga di galakkan kerap membasuh tangan bagi menghindari Inflenza A..dan siapakah yang paling kerap mencuci tangan..manusia yang menunaikan solat pasti tidak terlepas dari mengambil wudhuk..dan semestinya membasuh tangan..
ALQuran telahpun mengatakan babi itu haram sehingga diletakan dalam najis yang terberat..manusia pandang mudah..dan diceritakan didalam daging babi itu mempunyai sejenis ulat yang boleh mendatang pelbagai penyakit..
Kenapa kebanyakan yang mati adalah kanak kanak..dan kenapa mesti kerap membasuh tangan..dan paling perlu diperhatikan KENAPA MESTI MENUTUP MULUT ..apa kah allah jadikan semua ini sia sia..telah 2 sebaran wabak melalui mulut..ari tu SARS dan sekarang H1N1..
Kita lebih percayakan apa yang didepan mata..padahal islam melindungi kita dalam semua hal..SEMUA HAL..
KITA di Malaysia masih lagi membela babi..wajarkah kita sekali lagi ke Kuala Lumpur bagi mengadakan satu lagi demontrasi penghapusan / penutupan ternakan ternakan babi di Malaysia..
Sedikit iktibar dari cerita Ust Azizan Menteri Besar Kedah dengan langkah berani dan mendahului kita..dengan hanya merobohkan pusat penyembelihan babi dan tak sampai seminggu..
ALLAH telah mengganjarkan dengan satu kontrak pelaburan bernilai 3.8 billon
Adakah Ust Azizan akan tewas pada pilihanraya akan datang ..jika di takdirkan kalah sekalipun aku tetap menikmati kemanisan kebenaran yang tanpa perlu di laungkan.. ..KITA BERADA DIDALAM PAS KERANA MENJAGA KEPENTINGAN AGAMA BUKAN MENJAGA KEPENTINGAN POLITIK

YANG BAIK DARI ALLAH..

No comments:

Post a Comment

TERPAHAT

KAMI MENGALU - ALU KAN SEBARANG PANDANGAN & MAKLUMAT ANDA SEMUA...SMS ATAU HUBUNGI DI TALIAN 019 5528 417 ATAU 013 530 9053... BERSAMA BERMAKLUMAT...TERIMA KASIH

About Me

My photo
MANJUNG, Malaysia
019 5528 417
Powered By Blogger